Lohkoketjut

Empirica Finland on Suomen johtava lohkoketjutoimija ja maailmassakin merkittävimpien joukossa. Lohkoketjuteknologialla saavutetaan tietoturvaa, luottamusta ja kustannussäästöjä.

lohkoketjut

Yleisesti mielletään, että lohkoketju tarkoittaa vain Bitcoinia tai muita kryptovaluuttoja. Vaikka kryptoissa käytetään lohkoketjutekniikkaa ne ovat vain pieni, joskin äänekäs sivujuonne ja lohkoketjujen edut tulevat esiin aivan muissa sovelluksissa.

 

Kyse on tietokannasta jolla on merkittävästi perinteisiä tekniikoita parempi tietoturva, autenttisuuden todentaminen ja mahdollisuus transaktioihin joissa siirtyy rahallista arvoa.

 

Lohkoketjulla on natiivina ominaisuutena arvon siirtäminen (kuten rahaa tai jotain muuta rahassa mitattavaa arvoa) tavalla jossa järjestelmää ei voi huijata. Dataa ei voi jälkikäteen muuttaa, tai jos voi niin muuttamisesta jää jälki. Tämä tarkoittaa tietoturvaa ja luotettavuutta – lohkoketjun dataan voi luottaa ilman sitä varmentavaa kolmatta osapuolta. Se taas johtaa nopeuteen ja kustannussäästöihin kun ihmistä ei tarvita asioita varmentamassa.

 

Toinen keskeinen elementti on ”Älysopimukset”. Transaktioita voi tapahtua perustuen etukäteen ohjelmoituihin sääntöihin – sopimyksiin jotka määrittelevät kuka voi tehdä mitä milloin ja miten. Ennen lohkoketjuja tällaiseen tarvittiin ihminen väliin.

 

Jos tarvitsette tietoturvaa, luottamusta, kustannussäästöjä, niin lohkoketju voi olla sopiva ratkaisu.

Empirican lohkoketjureferenssejä

arla maitoketju

Case: Arla Maitoketju

Kehittämämme ratkaisun avulla Arla paransi maidon toimitusketjun läpinäkyvyyttä merkittävästi. Ratkaisun myötä Arlasta tuli edelläkävijä maitotuotteiden jäljitettävyydessä ja valmistusketjun läpinäkyvyydessä.

Tutustu muihin palveluihimme

ohjelmistokehitys

Ohjelmistokehitys

Ohjelmistokehityspalveluitamme ovat palvelumuotoilu, ohjelmistokehitys, käyttöönotto ja ylläpito. Autamme asiakkaitamme kasvattamaan liiketoimintaansa digitaalisten ratkaisujen avulla.

Blogi

mikä on lohkoketju

Mikä on lohkoketju?

Blockchain tai lohkoketju on ollut muotitermi jo jonkin aikaa. Kaikki kuulevat siitä, jotkut tekevät sitä, mutta onko siitä jotain iloa liiketoiminnalleni?

asiakaskokemus

Miten parantaa kauppakeskuksen asiakaskokemusta?

Miten parantaa kauppakeskuksen asiakaskokemusta? Hyvä asiakaskokemus on tärkeä kilpailutekijä kauppakeskuksille. Vetovoimainen kauppakeskus houkuttelee asiakkaita, suuri asiakasmäärä houkuttelee kauppiaita ja hyvä