Me kaikki ostamme ruokaa lähes päivittäin. Joskus ehkä mietimme mistä kaikki raaka-aineet ovat peräisin ja millaisen prosessin ne ovat käyneet läpi. Tätä tietoa ei ole olemassa ja se on todella sääli. Tuotteissa on tuoteselosteet, mutta mistä raaka-aineet tulevat? Kuka ne teki tai kuljetti? Millaisen matkan ne tekivät ennen kuin päätyivät perheeni aamiaiselle? Useimmiten tätä tietoa ei ole olemassa.

Mutta yhä useampi kuluttaja haluaa tietää mistä ja miten ruoan aineosat ovat tulleet. Siihen ei riitä, että valmistaja kertoo verkkosivuillaa, että heidän tuotteensa on parhain, puhtain, ekologisin jne. Todennäköisesti se ei ole totta. Kuluttajat haluavat tietoa johon voivat luottaa ja alan parhaat toimijat ovat löytäneet tästä loistavan markkinointikeinon. Jos tuota puhdasta eettistä ruokaa siitä kannattaa kertoa kuluttajille. Ja jos kilpailijat eivät tee samaa niin meillä on voittaja käsissämme. Ja päinvastoin. Tästä syystä Empirica kehitti Trustor -tuotteen yhteistyössä johtavien elintarvikealan tuottajien kanssa ja tarjoaa sitä nyt kaikille laadukkaille alan toimijoille.

Datan kerääminen

  • Datan siirto datalähteistä tai IoT laitteiden kautta REST API rajapintaan.
  • Datan manuaalinen syöttömahdollisuus.
  • Ulkoiset datalähteet (kuten esim säähavaintoaseman tiedot, sosiaalinen media).
  • Datan varmentaminen siihen liittyvät algoritmit.

Datan tallennus

  • Kryptografisesti varmennettu tallennustila, lohkoketju, luo varmennetun systeemin jonka dataa ei voi väärentää.
  • Dataa voi muuttaa mutta vain siten, että siitä jää auditoitavissa oleva jälki.

Jaa dataa ja innosta kuluttajat mukaan

  • Kerro tuotteesi matka perustuen verifioituun dataan.
  • Tietoturvallinen ja väärentämätön datan jakaminen.
  • Jaa varmistettua dataa tuotteen alkuperästä.
  • Jäljitettävä tuote on kilpailukykyisempi kuin tuote josta ei kerrota mitään.

Nosta brandiarvoa