Kuluttajat haluavat tietää mitä syövät

Kuluttajat haluavat tietää mahdollisimman tarkkaan mistä heidän nauttimansa ruoka on lähtöisin ja miten se on tuotettu

  1. Alkuperä
  2. Eettiset periaatteet
  3. Tuotantoketjun toiminta ja vaiheet
  4. Luomutuotannon konkretisointi

Tällä hetkellä kuluttajille ei ole saatavilla luotettavaa tietoa

Trustor tarjoaa luotettavan tiedon tallennuksen läpi tuotantoketjun

Trustor antaa eväät tarinoille

Ruoan alkuperä voidaan luotettavasti kertoa tuotantotarinoina

  • Tuotantotarinoiden henkilöinti tasolla jota kilpailijoilla ei ole
  • Luotettavien eettisten arvojen (kuten luomu) vahva esilletuonti
  • Faktapohjaiset brändiarvot, vastuullisuus ja läpinäkyvyys

Eläinten tarinat tukevat hinnoitteluvoimaa

Kuluttajat haluavat tietää tuotantoeläinten olosuhteista

  • Tällä hetkellä eläinten tarinat jäävät edelleen kertomatta
  • Riittävät ja helpot tiedonsaantimahdollisuudet ovat ensiarvoisen tärkeitä kuluttajien maksuhalukkuuden lisäämiseksi

Kuluttajat ovat valmiita maksamaan enemmän vastuullisesta tuotteesta

Jäljitettävyys vaikuttaa ostopäätöksiin

Jäljitettävä tuote on kilpailukykyisempi

  • Kuluttajat valitsevat hyllystä mieluummin tuotteen jolla on jäljitettävyys läpi tuotantoketjun
  • Mahdollisuutena myös täysin uudet tuotteet ja -kategoriat joilla täysi jäljitettävyys ja korkeampi hinta

Case Arla

Case Arla Maitoketju

Arlalle tuotteiden terveellisyys ja vastuullisuus on tärkeää. Kuluttajat odottavat yritysten kantavan oman vastuunsa ympäristöstä ja tuotantoeläinten hyvinvoinnista. Arla on yhtenä maailman johtavista maitotuotteiden valmistajista tietoinen yhteiskunnallisesta vastuustaan. Arla pyrkii vähentämään tuotannon ympäristövaikutuksia kehittämällä uusia ratkaisuja ja haluaa tuoda vastuullisen toimintansa mahdollisimman avoimesti esiin.

Empirica Finlandin kehittämän ratkaisun avulla Arla paransi maidon toimitusketjun läpinäkyvyyttä merkittävästi. Ratkaisun myötä Arlasta tuli edelläkävijä maitotuotteiden jäljitettävyydessä ja valmistusketjun läpinäkyvyydessä. Maidon valmistusketju tallennetaan Arlan omaan, ainutlaatuiseen lohkoketjuun, Arla Maitoketjuun avoimesti kaikkien nähtäväksi. Lohkoketjun avulla tuotantoketjun vaiheet ovat luotettavasti tarkastettavissa, sillä tietoja ei voida jälkikäteen muuttaa, ilman että siitä jää jälki. Näin kuluttaja voi olla varma tietojen paikkansapitävyydestä. Maidon matkaan tilalta kaupan hyllylle voi tutustua osoitteessa https://www.arla.fi/tikantila

Suosittelija:

Toimittajan valinta oli selvä ensimmäisestä palaverista lähtien. Empirica osasi lähestyä asiaa kokonaisvaltaisesti ja tarjosi ratkaisua sekä haastoi meidän visiota hyvin koko projektin ajan. Projekti onnistui hyvin ja jatkamme hyvin alkanutta yhteistyötä Empirican kanssa.

Tomi Sirén – Head of Digital, Arla

Trustor on hyvin helppo ottaa käyttöön

Trustor tarjotaan SaaS –palveluna sisältäen kaikki tarvittavat toiminnallisuudet luotettavan jäljitettävyyden ja siihen pohjautuvan kuluttajaviestinnän toteuttamiseen:

  • ­Tietojen keräys eri lähteistä
  • ­Blockchain –pohjainen tietojen luotettava tallennus ja jäljitettävyys
  • ­Raportointi
  • ­Rajapinnat tietojen viemiseksi esim. verkkosivuille kuluttajaviestintää varten
  • ­Automatisoitu tuotantoketjuun integroitu ratkaisu

Kiinnostuitko?

Ota rohkeasti yhteyttä, kerromme mielellämme lisää Trustorista tai lohkoketjujen hyödyntämisestä juuri teidän liiketoiminnassanne.

Jan Borgelin
CEO

+358 40 5492 224
jan@empirica.fi

Aleksi Aaltonen
CMO

+358 40 824 6699
aleksi@empirica.fi

Henri Heimonen
COO

+358 40 844 3421
henri@empirica.fi